Jakie są symptomy obniżonej odporności?

          Jeżeli jesteśmy podatni na częste infekcje, mamy problemy skórne (które pojawiają się przewlekle), nie mamy energii, powinniśmy oczyścić organizm z toksyn, wprowadzić do diety produkty bogate w witaminy i składniki mineralne, odkwasić organizm oraz zniwelować stan zapalny.

Od czego powinniśmy zacząć?

  1. Oczyścić organizm z toksyn– dołączyć do diety produkty, które wspomagają organizm w walce z toksynami i usuwają nadmiar „złej” wody np. wyciągi z acai, czarny bez, ostropest (ekstrakt z ostropestu najlepiej w kropelkach), karczoch (regenerują wątrobę, która jest głównym organem odpowiedzialnym za detoksykacje organizmu)
  2. Dołączyć do diety naturalne produkty niwelujące stan zapalny– kurkuma lub wyciąg z kurkumy- kurkumina, oregano (olejek z oregano), sok z aloesu, kwasy omega 3
  3. Dodatkowo warto wspomóc się Laktoferyną, która wykazuje działanie:
  • przeciwbakteryjne
  • przeciwwirusowe
  • przeciwgrzybicze
  • przeciwzapalne
  • wspomagające układ odpornościowy
  • wspomagające w niedoborach żelaza
  • stymulujące rozwój dobroczynnej mikroflory jelitowej (bakterie z rodzajów Lactobacillus i Bifidobacterium),
  1. Wprowadzić probiotyki: naturalne produkty fermentowane: kiszona kapusta i ogórki, soki z kiszonej kapusty lub np. pietruszki albo odpowiednio dobrane probiotyki: EpicPro 25 Swanson; SanProbi Barrier– kapsułki, Vivomixx- saszetki, JOY DAY– płynne, LoGGic- kropelki od 1 dni życia, o probiotykach więcej (TUTAJ)
  2. Podstawowe witaminy i minerały wspomagające odporność:
  • Wit C: dodatkowo zabija wolne rodniki oraz wspomaga regenerację struktur kolagenowych i pozytywnie wpływa na naszą tkankę łączna (mięśnie, dziąsła, skóra). Polecane źródła: rokitnik, acerola, dzika róża (soki, w postaci sproszkowanej lub naturalne uplementy)
  • Wit D3, która jest niezbędna w leczeniu wielu innych chorób\ dolegliwości min. migreny, depresja, cukrzyca typu 2, nadciśnienie tętnicze, rak czy wszystkie choroby autoimmunologiczne. Ilość przyjmowanych jednostek najlepiej dobrać w zależności od poziomu wyjściowego (badanie 25 (OH) D); wszystko o witaminie D3 (TUTAJ)
  • Zn (cynk)– posiada właściwości przeciwwirusowe. Natomiast jego niedobór związany jest ze zmniejszoną reakcją odpornościową. 
  1. Zachować równowagę kwasowo- zasadowa w organizmie Produkty alkalizujące organizm (zasadowe) powinny stanowić 75-80% codziennej diety, co zapewni utrzymanie odpowiedniego poziomu pH w organizmie.  Dieta zasadowa sprzyja zachowaniu dobrej kondycji i dobrego samopoczucia oraz zapobiega m.in. ryzyku chorób nowotworowych, chorób serca i otyłości.  Ps. idealne są zielone szejki na bazie jarmużu, szpinaku czy natki pietruszki w połączeniu z grejpfrutem (do smaku można dodać kawałek niedojrzałego banana, wiśnie, nektarynkę czy jabłka)

 

Herbatka na odporność przeciwwirusowa i przeciwzapalna (genialnie przyspiesza metabolizm)

Składniki:

  • świeży imbir
  • goździki
  • cytryna\ limonka
  • pomarańcz
  • biała herbata
  • miód do smaku np. lipowy

Przygotowanie:

Biała herbatę zaparzyć ze świeżym imbirem i goździkami; jak przestygnie dodać limonkę\ cytrynę oraz pomarańcz i miód.

Smacznego 🙂

0 0 votes
Article Rating