Swoim pacjentom szczególnie w okresie letnim polecam codziennie wprowadzić zielone koktajle:

🍍🥭Korzeń macy- wspomaga libido, jest bogatym źródłem witamin i minerałów, łagodzi bolesne miesiączki i PMS, wspomaga równowagę hormonalną (nie należy stosować przy antykoncepcji), korzystnie wpływa na jakość nasienia
🥬🥦Spirulina/młody jęczmień- bogate źródło chlorofilu i antyoksydantów, silne działanie przeciwzapalne

🍒🍓🍇Owoce jagodowe- bogate źródło antyoksydantów- zwalczają wolne rodniki odpowiedzialne za stan zapalny w organizmie
🥬🥒Szpinak/jarmuż/natka pietruszki- naturalne źródło kwasu foliowego, bogate w chlorofil i antyoksydanty

🍊🍋Olej z wiesiołka-zalecany przy nieregularnych miesiączka, korzystnie wpływa na jakość i ilość śluzu, zaleca się go stosować do owulacji, zakazany w okresie ciąży (może nasilać skurcze macicy)

🍋🍊Olej lniany pomaga złagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego, w PCOS wspomaga uwrażliwienie komórek na insulinę i regulację poziomu androgenów, korzystnie wpływa na owulację. Kwasy omega 3 stymulują działanie prostaglandyn-związków łagodzących ból (pomocne w endometriozie)
Suplementacja kwasów tłuszczowych omega-3 i witaminy E przez 12 tygodni u kobiet z PCOS znacząco poprawiła wskaźniki insulinooporności, testosteronu całkowitego i wolnego.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28407657/

🥥🍆Migdały-bogate w witaminę E i kwas foliowy

🍌🍉 Imbir/kurkuma- szczególnie kurkumina posiada silne działanie przeciwzapalne, pomocne w leczeniu bólów, a nawet może zmniejszyć produkcję estradiolu (oczywiście w tym przypadku skuteczniejsze będą suplementy z kurkuminą)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3941414/